zondag 16 april 2017

Easter Tony's, dopjes, zaadjes, kroonkurken en een amaretto craving

Easter Tony's! (19)
Paasweekend, genieten van wat extra vrije uurtjes, wat geen kwaad kan in een maand waarin ik fulltime aan het werk ben en na een week wat op z'n zachtst een emotionele rollercoasterrit was . Hoop gebeurd afgelopen week en ook een hoop voor mijn druppels, ik start bij vandaag en werk zo achterstevoren de week af 😉 Vanmorgen hebben we gebruncht met mijn ouders, zusjes/zwagers en kids. Het was erg gezellig en een uitgelezen kans om de Tony('s) van april uit te delen.Weer een drietal, net als in maart. Dit keer ging de chocolade naar mama, Irene en Lonneke. Ze kregen geen reep, maar alle drie een doosje lekkere grote paaseitjes in 7 smaakjes #lovethem

Dopjes, zaadjes en kroonkurken (30, 17 en 2)
Myrthe heeft bij SV ARMA haar zwemdiploma A, B en C gehaald. Rutger geeft vanaf het eerste moment zwemles (zwemvaardigheid en snorkelen) en ik ben iets later ingestroomd voor 'baliewerkzaamheden'. Afgelopen januari is Myrthe gestopt met zwemmen omdat ze 2x per week een hockeytraining heeft. Ik ben gestopt aan de tafel maar hou me nog bezig met de social media, Rutger geeft nog incidenteel zwemles en zal dit later dit jaar weer volledig oppakken. Gisteren was het vrijwilligersetentje van ARMA, het was super gezellig, met 14 vrijwilligers streken we neer bij La Cubanita in Zeist. Een welkome verrassing was dat Truy een tas vol plastic doppen bij zich had voor het KNGF en ook mijn zusjes hadden dit weekend dopjes en kroonkurken. Dus even terugschakelen naar vandaag, alle dopjes in de vaatwasser. Wat op de foto te zien is, is slechts een derde en alleen die doppen die onder de rekken terecht gekomen zijn 😀. Maarrrrr Trudy had niet alleen doppen gespaard, zo gaaf ze had zelfs allerlei zaadjes gespaard en gedroogd, daar zullen ze bij Zaden voor Voedsel enorm blij mee zijn!! Lieve Irene, Lonneke en Trudy onwijs bedankt, ik word zo blij van deze hulp 💋. Ook een klein woord van dank voor mijn zwagers die (net als manlief vast erg blij worden van zakjes of potjes dopjes en dit gedogen 😉). 

Ja je las het goed, een amaretto craving (34)
Ameretto, waarom amaretto???? Zoals ik in het inleidende stukje al aangaf was het niet alleen qua werk een drukke week, maar ook mentaal was het een echte leegloper. Het begon zondag met een mail waar ik slecht van sliep. Maandag gebeurde er 's middags en 's avonds het een en ander waardoor ik de nacht erop hooguit 3 uur heb geslapen. De emoties van maandag heb ik er dinsdag grotendeels uitgepraat wat erg fijn was. Woensdag hebben we slecht nieuws gekregen, van dat nieuws wat je wereld op z'n kop zet. Hoe lief het is dat Rutger blijft zeggen 'je hebt er gewoon al 3,5 maand op zitten, je gaat hartstikke goed met geen alcohol drinken, je kan het!', kon ik afgelopen week alleen maar denken 'je moet nog 8,5 maand'. Mentaal zo uitgeput dat ik er zelfs lichamelijk moe van was en een glaasje amaretto zo lekker verwarmend zou zijn, zo fijn die scherpe randjes eraf zou halen. Maar goed ik heb zulke fijne vrienden om me heen en de amaretto laten staan, het etentje volbracht met mocktails (serieus hahaha, oké het wint het nooit van een classic mojito maar het was verfrissend lekker!) en ik ben tevreden. Ik hoop dat ik die komende 8,5 maand net zo sterk kan zijn, maar ik ga vol goede moed verder.

Verder nog te melden....
Ik ben woensdag de 2e zwerfboekendag 'vergeten' en dacht eerst dat ik daardoor de zwerfboekendruppel (51) niet kon voltooien want elk kwartaal 1 dag.... Maar laat er nu ook een kinderzwerfboekendag zijn #joehoe. Ik moet deze week wel aan de slag met de zaadbommen druppel (20), want ja bommen gooien in de herfst is weinig zinvol 😉 Het lezen van 12 boeken schiet ook nog niet op (nog bezig in het eerste boek....) maar goed wie weet hoe snel ik daarmee ga als ik eenmaal de smaak te pakken heb en als het droog is wil ik best weleens naar Zeist gaan wandelen met Jacco! Wil je me helpen met één van de druppels (door te sparen of te sponsoren) dan hoor ik het graag 😊 

Voor nu, geniet allemaal van de Paasdagen en de mensen om je heen.
Warme groet 💋


Geen opmerkingen:

Een reactie posten