zondag 30 april 2017

Kledderen voor gevorderden en een dopjesinvasie

Nog een paar uurtjes en april zit erop! Wat een maand was dat, 2 banen naast elkaar en dus fulltime werken, een ALV, de nodige vergaderingen, slecht nieuws verwerken, afscheid nemen van de leukste collega's ooit en mijn eigen gezondheid die begint te haperen #gekhè #overspannen. Dit weekend dan ook even de versnelling in z'n achteruit gezet, Rutger draaide twee dagdiensten en ik ben samen met Myrthe (en Jacco) relaxte dingen gaan doen. Lekker samen de markt over, wandelen in het bos, herten voeren, alle buxushagen snoeien, op campingbezoek bij lieve vrienden, genieten van het weer énnnnn druppel 20 (zaadbommen maken) 😀. Ja want druk of niet, die druppels voltooien is leuk, geeft energie!

Dus zo gezegd zo gedaan, de kleimineralen waren al in huis, gisteren tuinaarde en een bloemenmix gehaald die erop gericht is bijen aan te trekken. De mix bevat maar liefst 20 soorten bloemen met één- en tweejarige soorten. Meer heb je eigenlijk niet nodig. Vijf handjes kleimineralen, één hand tuinaarde, 10 gram bloemenzaden en water. Dit alles mengen tot je een plakkerig goedje krijgt waar je balletjes van kunt draaien zoals op de foto. Nu moeten ze minimaal 24 uur drogen dus volgende week zien jullie het eindresultaat en dat kan prima want deze zaden kunnen 'geplant' worden tot en met juni.

Dan de dopjesinvasie, de wat?! Ja juist dopjesinvasie. Was ik nog voornemens om heel leuk het hele jaar door plastic dopjes voor het KNGF (druppel 30) te sparen in lege Haribo silo's (want dat stapelt zo leuk en staat zo cute 😀 #lol) heb ik dat idee toch echt moeten laten varen. De afgelopen twee weken kreeg ik een lading doppen (lees tas vol) van Finnley (te leuk!) en spaarden mijn zusjes en ouders vrolijk door. Maar dat was nog niet alles, mijn tante is de eigenaresse van een brasserie in Zeist waar mijn vader met regelmaat even op bezoek gaat. Hoe 'gek' papslief mij ook vind als het gaat om hoe ver ik ga voor Phali 😉, hij had mijn tante (die heeft zelf geen Facebook) op de hoogte gebracht van mijn druppels en nu levert zij doppen voor het KNGF, spaart ze kroonkurken mee voor het Diabetes Fonds (druppel 2) en had ze een halve wijndoos vol met moestuintjes voor Zaden voor Voedsel (druppel 17) echt té leuk!! Om weer even terug te gaan naar het sparen in lege silo's.... ik ben overgestapt naar het vullen van grote kartonnen dozen waar de groothandel mijn boodschappen in bezorgd hahaha.

De plastic doppen gaan aanzienlijk harder (doos zit voor ruim 1/3 vol) dan de kroonkurken, maar we sparen door en zoals je merkt, spread the word, het werkt!!

Verder gaat het z'n gangetje. Ik had echt nooit verwacht dat het me zou lukken om 4 maanden geen druppel alcohol te drinken. Ik heb nog 8 maanden te gaan en al levert het me € 22,00 aan sponsorgelden op, ik twijfel of ik het ga doorzetten. Het voelt een beetje als falen als ik bewust de moeilijkste druppel cancel, maar persoonlijk heb ik al zoveel gehaald uit die druppel... We shall see, uiteindelijk hoef ik geen verantwoording af te leggen voor mijn druppels.

Voor nu lekker eten en straks zingen.
Fijne zondag 💋

Geen opmerkingen:

Een reactie posten