donderdag 31 augustus 2017

Wow! Alweer een jaar Phali's 'peettante'

Wow, wat vliegt de tijd, we zijn alweer een jaar verder! 27 augustus 2016 koos ik ervoor om Phali te 'adopteren' en de maandelijkse kosten voor mijn rekening te nemen. Oneindig veel mensen snapten en snappen nog steeds niet dat ik dit doe, dat een geitje wat ik zag op de Facebookpagina van Norma Miedema mijn hart liet smelten en dat ik daar waar ik kan voor haar wil 'zorgen'.  

Sinds augustus vorig jaar is er veel gebeurd. Phali is nog niet geopereerd aan haar kaakje, maar wat gaat het goed met haar dankzij de zorg, maar vooral liefde van Norma.  Van de week lag ze nog te relaxen met haar kippen maatje Maximus, wat een heerlijk beest is dat zeg! Gisteren lag ze weer lekker te knuffelen met Norma in de pipowagen.

Phali is van ver gekomen als je kijkt naar deze foto links die ik speciaal van Norma kreeg op de dag van de adoptie. Wat was ze klein en fragiel, wat oogt ze vermoeid. Ze kwam bij Norma in uitermate slechte toestand. Ze was verstoten door de moeder op de kinderboerderij, waar ze werd bekogeld met bierflesjes en bier, waar haar oogje beschadigd en ontstoken raakte en waar ze haar kaakje brak. Phali maakte weinig kans toen ze bij Norma kwam, ze kreeg sondevoeding en medicatie en bergen liefde.

Twee maanden later kreeg ik een mooie foto van Phali in de bak, zichtbaar aangesterkt en groeiende, maar nog steeds een 'klein geitje'.

Elke dag volg ik Phali's vorderingen en haar leventje met al haar lieve 'broertjes en zusjes' en zoals deze mooie collage van Speelsekunst al zegt, difficult roads often lead tot beautiful destinations! Phali's bestemming was/is Norma's Universum en de volgende bestemming is over twee weken, dan gaat Phali weer naar Utrecht en net als Norma vind ik dat toch echt wel heel spannend. Zouden haar longetjes en temperatuur goed genoeg zijn, kunnen ze haar helpen? Ik hoop het zo en zal voor haar duimen en bidden.

Deze blog ging even alleen over Phali, mijn drijfveertje om te blijven druppelen 💚, mijn kleine adoptiegeitje en ons eerste adoptiejubileumpje. De augustus update volgt later deze week.

Voor nu wens ik jullie allemaal een mooie nacht
💋 Martine





2 opmerkingen:

  1. Zo'n lief diertje! Gaat ze in Utrecht wonen of word ze daar geopereerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie nu je reactie pas, sorry! In Utrecht (Uithof) wordt ze behandeld inderdaad

      Verwijderen