woensdag 10 augustus 2016

De eerste week, een vliegende start

Inmiddels ben ik een week bezig en het was een vliegende start. Binnen no time de druppels op papier, de eerste donaties binnen en begonnen aan de heftigste druppel die erbij zit.

Druppel 7: Drink een maand geen koffie én geen alcohol
Wat doe ik mezelf aan, wie wil ik wat bewijzen, last van masochistische trekjes of gewoon niet goed wijs.... Dat waren de mantra's van de afgelopen dagen. Van die dagen dat ik met mijn neus dichtgeknepen langs koffiezaken liep, mijn cappuccino drinkende collega's probeerde te negeren en mezelf afvroeg of ik bambu- of cichoreikoffie moest gaan kopen. Misschien kon ik wel zelf paardenbloemwortels verzamelen, roosteren en verpoederen om zo paardenbloemwortelkoffie te maken. Paardenwat??Ja je leest het goed paardenbloemwortelkoffie, het bestaat echt en schijnt ook nog eens enorm gezond te zijn, maar dat is ook voor mij een stapje te groen uhhh ver. Geen koffie is geheel tegen de verwachting in een stuk lastiger dan geen wijn, in plaats van een slaapmutsje te drinken duik ik gewoon om 21:30 mijn bed in (ja ik!) maar met koffie word ik geconfronteerd van 's morgens vroeg tot zeker 20:00 uur 's avonds. Vooralsnog hou ik het vol en de twee sponsors voor deze druppel zijn een fijn steuntje in de rug.

Druppel 5: Loop voor twee goede doelen collecte
Afgelopen week heb ik me aangemeld als collectant voor de Dierenbescherming (hoe kan het ook anders), die collecte is van 2 t/m 8 oktober. Daarnaast heb ik me aangemeld als collectant voor het Diabetesfonds, nu ik op mijn werk ook steeds meer kan betekenen voor deze collecte kon daarvoor collecteren niet uitblijven. Die collecteweek is van 31 oktober t/m 5 november. Wil je ook een steentje bijdragen en collecteren voor één van deze twee goede doelen kijk dan bij Dierenbescherming of het Diabetesfonds en meld je net als ik aan als collectant.

Last but not least.... het goede doel is bekend!
Het was natuurlijk vanaf het eerste moment duidelijk dat het een doel moest zijn wat iets te maken heeft met dieren. Het was een flinke zoektocht want 'dieren' is nogal divers, zo zijn er instanties die zich richten op het stimuleren van een diervriendelijke (bijvoorbeeld vegetarische of veganistische) lifestyle, instanties tegen dierenleed (bont, leer, proefdieren), instanties die verwaarloosde dieren opvangen etc. etc. allemaal initiatieven waar ik achter sta. Mijn voorkeur, een lokaal doel, een doel wat de mensen om me heen, of in ieder geval de mensen die me willen sponsoren, kennen en een doel wat niet té alternatief is. Ik heb allerlei websites en Facebookpagina's bezocht tot het moment dat ik echt door de bomen het bos niet meer zag. Op dat moment besloot ik gewoon een doel te kiezen wat goed voelt, dat wanneer ik berichten lees, filmpjes kijk, wanneer ik zie wat er gebeurt het me raakt. Toen was er geen keuze meer, toen bleef alleen Norma's Universum over. Ik volg Norma Miedema al even op Facebook en vind haar werk hartverwarmend, ik heb diep respect voor haar en haar levenswerk, zij maakt voor mij de wereld echt een stukje mooier. Wil je meer weten over haar onbaatzuchtige werk voor dieren, over hoe zij alles wat leeft liefde geeft en zien waar de opbrengst van mijn druppels heen gaat, kijk dan op Norma's Universum. Hoe ik ga doneren, in de vorm van adoptie op afstand, gewoon een gift, of geld omgezet in spullen dat volgt nog.



Nou het was een heel verhaal, ik zal zeker wekelijks een update geven over de vorderingen van mijn druppels. Heb je vragen, een idee voor een bepaalde druppel, of wil je me sponsoren, just let me know.

Warme groet vanuit een herfstachtig Woudenberg
Martine








Geen opmerkingen:

Een reactie posten