vrijdag 15 juni 2018

Samen voor een gezonde buik!

Het is medio juni en inmiddels ben ik ruim een jaar weg bij de collecteafdeling Maag Lever Darm Stichting, maar maandag gaan we in Woudenberg en Maarn weer samen de straat op voor een gezonde buik! Waar we vorig jaar collecteerden met 23 vrijwilligers gaan we dit jaar met z'n 16en de deuren langs. 

Alle collectanten tasjes staan inmiddels klaar met daarin de collectebus, een collectekrant, een presentje, keycord met voorgedrukte badges, niet thuiskaartjes en voor iedereen een label met QR code waardoor mensen die geen kleingeld hebben toch kunnen doneren middels een Tikkie of iDeal. Eerlijk is eerlijk, als ik kijk naar alle collectes die ik coördineer, dan is de collecte van de MLDS toch wel degene die het meest verzorgd cq de meeste ondersteuning biedt aan haar coördinatoren #chapeau

Morgen bezorg ik de tasjes in Woudenberg en Maarn en ik heb alle collectanten opgeroepen om naast het collecteren (waar ik ze zeer dankbaar voor ben) ook een online collectebus aan te maken. Ik heb daarbij mijn online collectebus als voorbeeld gegeven.

Ik ben zelf onder de indruk van hoe snel allerlei lieve mensen om me heen online doneerden. Zo doneerden vlak na het publiceren Ingrid, Debbie, Alfons, Rutger, Wenda en mijn ouders en zat ik binnen no time op een mooie € 29! Die heeft de MLDS toch alvast in the pocket!


Wellicht ten overvloede zal ik ook hier nog eens aangeven waarom ik me in wil zetten voor de MLDS, ik collecteer omdat:

'ik aandacht wil voor buikziekten. Buikziekten, enerzijds klinkt het vrij onschuldig en anderzijds is het zo verregaand. Mijn dochter en ik hebben ik 'slechts' PDS waar wij dagelijks de nodige klachten van ervaren, maar mijn moeder kreeg Familiaire Adenomateuze Polyposis (FAP) en heeft uiteindelijk haar dikke darm moeten afstaan om 'gezond' door het leven te kunnen gaan. Zij heeft nog dagelijks klachten en blijft buikpatiënt. PDS en FAP zijn slechts een fractie van alle buikziekten. Denk eens aan Crohn en colitis ulecerosa, maar ook aan lactose intolerantie, coeliakie, diverse soorten kanker in het spijsverteringskanaal, aambeien, diarree en nog veel meer! Er zijn immers 2 miljoen buikpatiënten in Nederland! 2 miljoen mensen die gebaat zijn bij meer onderzoek, onderzoek wat onder andere gefinancierd wordt met de opbrengst van de collecte van de Maag Lever Darm Stichting!'

Vanaf hier ook de oproep, doneer! Geef aan de collectant die bij jou aan de deur komt of in mijn online collectebus als je de collectant gemist hebt! Draag op die manier je steentje bij om vroege opsporing, betere behandelingen of een betere kwaliteit van leven mogelijk te maken voor meer dan 2 miljoen buikpatiënten in Nederland, waar mijn moeder, mijn dochter en ik er al 3 van zijn!

Oh en als extra stimulans, ik verloot onder alle online donateurs een 5 gangen diner bij mij thuis!

💋 Martine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten