maandag 2 januari 2017

Ik kreeg een Liebster Award!

De Liebster Award is een virtuele prijs van bloggers voor bloggers om de persoon achter het bloggen beter te leren kennen. Zo leer je andere blogs kennen en krijgen (beginnende) bloggers wat meer aandacht. Een internationale prijs die eerder al werd toegekend aan honderden blogs uit de hele wereld, in diverse categorieën. In het november reikte Mirjam, van 50 Tinten Mirjam, mij een Liebster Award uit. Heel erg bedankt voor deze award Mirjam! Ik ken Mirjam van Geefmaand November, zo'n leuke vrouw. Dan volgen nu de vragen die Mirjam aan mij stelde, met de antwoorden:



Waar woon je en wat moeten wij perse over deze plaats weten?
Ik woon in Woudenberg, een dorpje in de provincie Utrecht. Toen wij hier in 2007 vanuit Zeist heen verhuisden vroeg menigeen 'wat ga je daar doen?' Nou ondanks dat ik dus woon op de 'Bible Belt' 😉is het hier heerlijk wonen. Lekker rustig, een fijne plek voor onze dochter, leuke mensen en leuke tradities. Zo hebben we hier Haantjesdag en de Eierhoogheden, ja we hebben hier jaarlijks een Eierkoningin en een Eierprinses 😂.

Wat is je meest favoriete gerecht?
Dat is echt een hele lastige vraag, want ik bel dol op lekker eten! Maar een goede risotto met 4 kazen vind ik wel heel erg lekker, wint het nét van spaghetti aglio olio e peperoncino,

Wat is je favoriete vakantiebestemming?
Ik ben niet zo'n wereldreiziger, ben het typje dat zich het liefst rond beweegt in haar veilige omgeving en niet verder kwam dan de standaard Spaanse costa's. Als kind jarenlang op vakantie geweest naar Egmond aan Zee en dat blijft voor mij de leukste badplaats in Nederland. Maar Nederland heeft veel moois te bieden en dat wil ik de komende tijd meer en meer gaan ontdekken.

Stel je gaat naar een onbewoond eiland en je mag 3 dingen meenemen. Wat neem je mee?
Man-, dochter- en hondlief zijn natuurlijk geen dingen, maar wat zou ik meenemen. Dan ga ik toch voor praktisch en dan is een klamboe nummer 1 want ik gruwel van insecten. Daarnaast een superzacht dekbed om heerlijk onder te slapen en een goede wok om lekker eten te kunnen maken.

Wat is jouw guilty pleasure?
Mijn eerste gedachte 'hell no dat ik dat ga zeggen 😂' Maar wat is (zijn) mijn guilty pleasure(s), waarvan kan ik schaamteloos genieten. Als het gaat om muziek is dat definitely dreampop, maar ook Hillsong/Worship (of zoals mijn collega dat noemt 'EO jongerendag muziek' #lol). Als het gaat om eten dan maak je me blij met Kettle Chips, sea salt & balsamic vinegar en qua drankjes vind ik een goeie Mojito to die for.

Is jouw glas meestal half vol of half leeg?
Ik zou heel graag willen zeggen dat hij half vol is, maar eerlijk is eerlijk ik ben toch wat (understatement) pessimistisch ingesteld dus mijn glas is meestal half leeg.

Welke 2017 druppel zie je als je grootste uitdaging?
Dat is zonder enige twijfel een jaar lang geen alcohol drinken. Ik ben gek op witte wijn, cava, likeurtjes, whisky (wat niet eigenlijk 😉) maar voor mijn druppels in 2016 lukte het al een maand zonder. Dus ik dacht in 2017 schroeven we het maar gelijk op naar een jaar. Iedereen die me kent weet dat dit een fikse uitdaging is/wordt voor me, maar ik test mezelf graag en wie weet levert het wat extra donaties op voor het goede doel.

Heb je een TBR stapel? En wat staat daar op?
Het feit dat ik eerst moest googelen wat een TBR stapel is, dat zegt wel genoeg. Maar nu weet ik het 'To Be Read'. Ik lees weinig (te weinig) boeken vandaar dat ik mezelf ook de uitdaging heb gesteld dit jaar 12 boeken uit te lezen. Ik ben gestart met 'De kracht van kwetsbaarheid' van Brené Brown omdat ik wel hou van die boeken waarbij je lekker in jezelf graaft en ik Brené Brown echt een geweldige schrijfster vind. Maar ik vul mijn lijstje graag aan met een diversiteit aan boeken, waaronder een hersenloze chicklit, een spannende roman etc. Dus mocht iemand een tip hebben, let me know!

Wie is jouw held en waarom?
Held, held, ik vind dat een lastige maar dan kom ik toch uit op twee heldinnen. Ik ben enorm 'onder de indruk' van Norma Miedema en Annemarie Postma. Hoe zij in het leven staan, tegenslagen te boven kwamen en doorgaan, echt wow. Dagelijks kijk ik op de Facebook van Norma en geniet van hoe ze schrijft, van de filmpjes en foto's en alles eromheen, geeft veel dagen een gouden randje. Annemarie, van haar heb ik meerdere boeken gelezen, enorm inspirerend, prachtige vrouw.

Waarvoor mogen ze jou 's nachts wakker maken?
Voor een knuffel van mijn man of dochtertje. Ik ben echt, in tegenstelling tot wat men om mij heen mogelijk van mij verwacht, een enorme knuffelkont. Ik vind het heerlijk om weg te dromen in zijn armen of met haar in mijn armen.

Dan mag ik ook wat mensen nomineren en op mijn beurt nomineer ik voor de Liebster Award:

Tessa van 52 druppels
Zonder Tessa was ik nooit gaan druppelen. In 2015 startte zij met dit (vind ik) superleuke concept. Zij had toen als druppel "zorg ervoor dat minimaal 3 anderen de challenge gaan overnemen". Ik was één van die drie.

Brenda de Groot
Zo'n 4 maanden geleden stuitte ik op deze blog. De manier waarop Brenda schrijft vind ik erg inspirerend in mijn weg naar veganisme, maar ook de tekeningen die ze maakt, superleuk!

Merel van Blackbirds and Cakes
Via de Facebook groep VeganChallenge deelnemers kwam ik terecht op de blog van Merel. Ik ben helemaal niet zo'n 'bakster' maar wow die espresso brownies met ganache, nu mezelf nog een keer wagen aan de vegan pavlova gemaakt met aquafaba!

Suzanne van Kleine Wereldverbeteraar
Ook deze blog ken ik via de VeganChallenge deelnemers, alleen de naam vind ik al super #SoMe! Suzanne beschrijft allerlei stappen die de wereld een stukje mooier maken. Wie weet wat voor leuks ik hier oppik voor mijn 5 groene veranderingen dit jaar!

Ageeth van Pluk de Dag
Pluk de dag volg ik al een hele tijd, ik hou van ondewerpen als groen, diy, duurzaamheid, koken etc. Erg leuke en inspirerende blogs, recht uit het hart van Ageeth.

Alle vijf enorm leuke blogs, dus ga vooral even kijken.

Mijn vragen aan de genomineerden:

1) Wat hoop je met je blog te bereiken?
2) Mogen we een kijkje in jouw keuken nemen d.m.v. een foto?
2) Wat is jouw guilty pleasure?
4) Kun je jezelf in 5 woorden omschrijven?
5) Waar mogen ze jou 's nachts voor wakker maken?
6) Welk liedje heeft jou geraakt?
7) Wat is jouw favoriete gerecht?
8) Waar wordt jij echt blij van?
9) Wat vind jij een mooie quote?
10) Welk boek raad je aan?

Nog een fijne avond en voor zo/straks mooie dromen
x Martine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten