zondag 8 januari 2017

De eerste week zit erop!

Wow, de eerste week is voorbij gevlogen! Wat een leuke reacties en wat leuk dat ik ook al de nodige donaties, als steuntje in de rug, mocht ontvangen.

In een week is het lastig om al druppels af te ronden, maar met een aantal zal ik het hele jaar door bezig blijven.

Cadeautjes van de WereldWinkel (31)
Boven verwachting lukte het in de eerste week al om 2 cadeautjes uit de WereldWinkel cadeau te geven. Woensdag speelden we bij de Nieuwjaarsborrel van de zwemvereniging het 'dobbelspel' en nam ik een pakketje mee met daarin een (hoe kan het ook anders 😉) vegetarisch kookboekje, een Fair Trade wijntje en een kleine dromenvanger. Vrijdag hadden we een verjaardag en omdat ik alleen geld geven echt niet leuk vind gaven we bij de envelop, een klein lichtje van Amnesty International 'Shine your light on freedom'' waarmee mensenrechten wereldwijd worden gesteund.

Kroonkurken (2), plastic doppen (30), zaadjes (17) en knuffels (49)
Ja ook dit jaar ga ik weer vrolijk verder met het sparen van doppen en zaadjes, nieuw eraan toegevoegd zijn de kroonkurken voor het Diabetes Fonds en de knuffels voor het dierenasiel. Het zou natuurlijk hartstikke tof zijn als er mensen zijn die mij hiermee willen helpen en ook aan de slag gaan met paprikazaadjes verzamelen en drogen 😉 maarrrr steunen door het sparen van dopjes en kroonkurken of het verzamelen van knuffels is ook al supermooi natuurlijk. Laat het even weten als je wilt helpen, desnoods knutsel ik een leuke verzamelpot voor je in elkaar om te laten zien hoe blij je me ermee maakt 😄 (onthou vast, als ik ga knutselen dan ben ik echt blij want ik ben álles behalve creatief 😂)

10.000 stappen (7), geen alcohol (34) en 2 liter water/thee (29)
Elke dag 10.000 stappen, best een uitdaging. Menigeen zal denken 'piece of cake met hond', nouuu zo makkelijk gaat het niet. Als ik moe ben, het regent of als het koud is kijk ik structureel Rutger lief aan en laat hij onze kleine vriend uit. Hierdoor varieerden mijn dagen altijd van 600-15.000 stappen. De eerste week zit ik in ieder geval op een keurig gemiddelde van 10.734 stappen

Zoals al te lezen was in mijn blog over de Liebster Award zal een jaar lang geen alcohol de grootste uitdaging worden. Maar ik moet zeggen, de eerste week ging echt heel makkelijk al was een koud cavaatje tijdens de Nieuwjaarsviering van de muziek wel lekker geweest. Ik hoorde al menig keer 'dat hou jij nooit vol'. Tsja ik denk van wel 😛. Maar aan iedereen die er zo heilig van overtuigd is dat ik het niet vol hou, wat houd je tegen om me te sponsoren, ik kom dat geld immers alleen halen als ik het wel vol hou 😏

Hoe makkelijk ik 2 liter wijn weg werkt, nee geintje 😂 maar ik heb wel enorm veel moeite met het drinken van 2 liter water/thee. Vooralsnog lukt het, hopen dat ik dit net als de stappen en het laten staan van alcohol 52 weken kan volhouden.

Spelletjes spelen (24)
Wie mij kent die weet het, ik heb een enorme hekel aan spelletjes. Ik vind het niet fijn dat mijn geluk/de kans op winnen afhangt van zoiets onbenulligs als een dobbelsteen, kortom ik kan enorm slecht tegen mijn verlies. Een Triviantje, of een ander kennisspelletje, daar waag ik me zo eens in de paar jaar aan, of een Stef Stunpilootje tijdens het Pinksterkamp van de muziek, maar dat is het dan ook wel. Het is ook echt beter voor mezelf, maar zeker voor mijn spelgenoten, dat ik de beurt af hou als ze een spelletje willen spelen. Maar ja laten we eerlijk zijn, ik kan niet nog eens 7 jaar vragen of Myrthe alleen maar met papa wil Monopoly'en, kwartetten of noem maar op. Nou dit weekend was het zover, mijn vuurdoop met Monopoly Extreem Bankieren #zucht. Voordat ik het allemaal snapte alleen al, maar het blije hoofdje van die kleine was het wel waard. Op naar nog minstens 51 spelletjes!

Tussenstand € 323,90
Startbedrag € 17,50
Eigen donaties € 260
Donaties door anderen € 45,65
Statiegeld € 0,75

Hele fijne week weer allemaal
x Martine


Geen opmerkingen:

Een reactie posten