zondag 26 februari 2017

De tweede maand zit er bijna op!

Ik weet dat ik mensen best kan irriteren met m'n vegetarisch (working on vegan) eten, boycotten van flessenwater, sarcastische reacties op (nep) bont, verbannen van plastic op alle fronten, mijn liefde voor fair trade en duurzaam etc. etc. Maar ja ik blijf van mening dat het echt belangrijk is om je ecologische voetafdruk te verminderen en om met respect voor de aarde te leven. Het zijn geen druppels op een gloeiende plaat, ik blijf het zien en voelen als druppels inkt die een hele kan water doen kleuren.

Dus gaan we lekker groen door (47) en blijf ik groene veranderingen doorvoeren. Vrijdag had ik een moeder dochter middagje in Utrecht, even quality time. Myrthe wilde heel graag naar Lush dus zo gezegd, zo gedaan. We hebben wat maskertjes getest, uitgebreid geroken, gevoeld en zelfs geproefd. We zijn fan van Lush, maar waar zijn we mee naar huis gegaan?

The comforter
Een lekker zoete bubble bar die naar bessen ruikt, heerlijk zoet. Myrthe koos deze uit om de komende tijd lekkere voetbadjes te maken.

Refresher
Myrthe mocht nog wat uitkiezen en wilde heel graag een shower jelly. De whoosh vond ze het lekkerst ruiken, maar was in de kleine variant helaas op. Ze koos toen de refresher, hij is citroentjesfris en bevat, hoe grappig, citroenmirte olie.

Steamer en toner tabs
Zo schattig, van die kleine ronde tabletjes die je lekker laat bruisen in een kom heet water om je gezicht te reinigen #wow Ik nam zowel de dream steam steamer tab met  met stukjes roos, blauwe kamille en lavendel als de tea tree toner tab en can't wait to use them!

Rosy cheeks
Zoals Lush zegt; pure perfectie in de vorm van een vers gezichtsmasker. De geur is zalig, roosjes, maar niet té en de structuur, fluweelzacht!

Dat waren onze groene vegan veranderingen op het gebied van beautyproducten hier in huize van der Kroef. Maarrr van de week kwam ook de nieuwe drinkfles van Myrthe binnen, in prachtig én stoer aquatic green. Myrthe neemt altijd een fles gefilterd water mee naar school, nu haat ik plastic flessen en niet alleen omdat water er vies in gaat smaken..... Ze heeft ook een rvs fles, maar uiteindelijk smaakt water het lekkerst in glas. De vorige fles van Lifefactory was helaas gesneuveld (een siliconen hoes helpt niet als de fles van 2 meter hoog op natuursteen klettert, dus deze krijgt een ander plekje als hij niet in gebruik is). Met de coole drinkfles van
Myrthe als afsluiter zit ik nu op 15 groene veranderingen!

Op de valreep een welverdiende Tony (19)
Februari zit er bijna op en ik had nog geen Tony cadeau gegeven. Nu is een maagverkleining misschien geen aanleiding voor een reep chocola, maar ik vind wel dat die vriendin even in het zonnetje gezet mag worden. Chocola blijft overigens erg lang goed (deze reep tot 20-09-2017) en anders lust de visite het wel 😉. Dus vandaag is per post een reep in de smaak puur, meringue, kers vertrokken samen met een kaartje richting het mooie Zuid-Holland.

De eerste silo plastic dopjes is vol (30)! 
Met nog een staartje van het laatste kwartaal van 2016 en de hulp van mijn ouders heb ik inmiddels een mooie hoeveelheid plastic doppen voor het KNGF bij elkaar verzameld. Ik blijf tot december door sparen voor ik ze inlever, vind het wel grappig om de totale hoeveelheid te zien na een jaar al denkt Rutger daar duidelijk anders over 😉. Wil jij me ook helpen om zoveel mogelijk silo's met plastic doppen vol te sparen? Let me know!

Nou dat was het wel weer voor deze week, ik ga genieten van een rustig dagje met een bezoekje aan de carnavalsoptocht in Odijk. Iedereen een fijne (carnavals)zondag

💋 Martine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten