maandag 20 februari 2017

Perfectionisme verbrijzeld in een week

Halverwege februari en mijn eerste boek nog niet uit, pas een paar bladzijden verder. Ik merk dat ik moeite heb echt tijd te nemen om te lezen, mezelf er echt de rust voor te gunnen. Ik wilde 'de kracht van kwetsbaarheid' zo graag hebben, het was een geweldig kerstcadeautje en toch moest ik een drempel over. Donderdag echt begonnen en met twee dagen was ik al op pagina 158...... Van lezen met ingehouden adem, binnenpretjes, tot aan het lezen van passages waarbij de tranen over mijn gezicht rollen, het is bijzonder confronterend om je gedachten, gevoelens en gewoontes zwart op wit op papier te zien staan, volledig uitgeschreven, door een ander. Het boek grijpt me, daar waar ik zelf nog wat positieve punten toedichtte aan perfectionisme laat Brené Brown er geen spaan van heel. Ik wil het zo snel mogelijk uitlezen en aan de slag met alles wat ik bladzijde voor bladzijde leer, ik wil erover praten, al weet ik nog niet me wie, ik wil zoveel. Het onderbuikgevoel over wat dit boek zou doen was de drempel die ik over moest om echt te gaan lezen, maar ja magic happens out of your comfort zone 💗.

Geen alcohol (34)
Ruim anderhalve maand en nog geen druppel alcohol gedronken, ga ik dat het hele jaar volhouden? Ja ik denk het wel! De momenten waarop ik had verwacht dat het moeilijk zou zijn, de maandagavond aan de bar op de muziekvereniging, de carnavalsavond op koor, het gebruikelijke vrijdagavond wijntje, het eten buiten de deur, die zijn eigenlijk prima te doen. Maar als ik uitgeput uit mijn werk, of na een van de vele vergaderingen thuis kom, als ik even wil ontspannen, als ik er doorheen zit en even dat scherpe randje eraf wil halen, dan is het 'moelijk'. Daar moet ik steeds weer even door heen (zonder de smaak van een lekkere frisse sauvignon blanc).

Deze week geen lange update. Het is maandagavond, Rutger werkt dus even geen trompet. De kleine meid en hond slapen dus ja ik duik mijn boek weer in.

Geniet van jullie avond en tot snel
💋

Geen opmerkingen:

Een reactie posten