zaterdag 6 augustus 2016

De Druppels!

We zijn inmiddels weer een paar dagen verder en de druppels staan op papier! 

  1. Stuur zaden naar Zaden voor Voedsel
  2. Maak een selfie met natte haren
  3. Kook voor vrienden een vegetarisch 5 gangen diner
  4. Ga een nachtje weg met Rutger
  5. Loop voor 2 goede doelen collecte
  6. Geef een zelfgemaakte vogeltaart cadeau
  7. Drink een maand geen koffie én geen alcohol
  8. Maak een seizoenstafel met Myrthe
  9. Val 15 kilo af
  10. Stop € 0,20 in de spaarpot voor elke kerstkaart die door de bus valt thuis
  11. Eet elke week (22x totaal) een dag veganistisch
  12. Maak (en vul) zelf een adventskalender voor Myrthe
  13. Zet elke maand iemand in het zonnetje die het verdient
  14. Creëer in december een feestelijke vogelvriendelijke voor- en achtertuin
  15. Doe mee aan Geefmaand November
  16. Bak 2x iets lekkers voor de repetitie van Masjiach
  17. Ga een dagje naar de sauna met Myrthe
  18. Zorg 2x voor een vers 'bloemetje' op het graf van mijn oma's en opa
  19. Lees 4 boeken
  20. Maak een lijst met 52 goede doelen voor 2017
  21. Bak zelf oliebollen en appelflappen met oudjaar
  22. Loop de Florijn Winterloop (5 km half verhard parcours)
Dat zijn ze dan, de één makkelijker dan de ander en een paar (voor mij) flinke uitdagingen. Natuurlijk ben ik er heilig van overtuigd dat het met wat bloed, zweet en tranen zal lukken want ja "if you can dream it you can do it'. 



Ik noemde de vorige keer al het sponsoren en dat zal ik hier even uitleggen:

Ben je bereid om een eenmalige donatie te doen voor één of meerdere druppels? De hoogte van het bedrag bepaal jezelf en ik kom het geld alleen maar halen als ik de opdracht voltooid heb, sounds fair toch? Het is niet altijd helemaal te bewijzen maar geloof me ik ga jullie echt niet voor de gek houden.

Stel je besluit om één van de druppels te sponsoren voor € 5,00
Als ik de opdracht niet haal betaal je niks, dan komt de donatie te vervallen. Als ik de opdracht wel haal dan betaal je de € 5,00.

Vind je het maar ingewikkeld maar wil je wel een bedrag sponsoren voor het goede doel stuur me dan even een berichtje. 

Ik kan me voorstellen dat je wacht met sponsoren tot het goede doel bekend is, maar daar moet je nog even op wachten al is het vanzelfsprekend iets met dieren (hoe kan het ook anders). Is er een goed doel waarvan je zegt 'dat is zooooo Martine' laat het me dan even weten.

Wish me luck en ik houd jullie op de hoogte!

4 opmerkingen:

  1. Hai Martine,

    Wat een leuk initiatief, die druppels! Een mooie manier om jezelf in beweging te zetten, en de wereld een stukje mooier te maken. Voor welk goed doel ga je sparen?
    Ik wil je wel voor 10 euro sponsoren. En wel voor de druppel waar je het meeste tegenop hikt, dus waar een zetje in de rug het meest welkom is. Zeg maar welke dat wordt!
    Het begint trouwens bij mij ook te borrelen... Doe ik met je mee? Ik laat het nog even bezinken!

    Groetjes, Marije

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marije,

      Wat leuk!!! Ik zit even te denken welke druppel ik het meest tegenop hik.... Dat is of de maand zonder alcohol en koffie (druppel 7) of het lopen van de Florijn Winterloop (druppel 22).

      Het goede doel vind ik erg lastig, ik wil heel graag iets met dieren en bij voorkeur lokaal. Lokaal weinig 'leuks' en dan kom ik op https://www.facebook.com/hetnieuweuniversum.nl/ Ik vind haar zo geweldig maar het hangt op 'is het niet té alternatief' :) (dat het mensen tegenhoudt te sponsoren ;) )

      Groetjes Martine

      Verwijderen
  2. Ik sponser nr 9 afvallen en nr 20. Maar ik wil graag de lijst van nr 20 zien. Deze lijst is ook zeer inspirerend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Jacqueline! Ik was even 'stil', druk met andere dingen :) Maar ik zal gauw verder schrijven aan de lijst en even een update plaatsen!

      Verwijderen