vrijdag 13 januari 2017

Week 2, de eerste fail, een spaarpot en een zwerfboek!

Het water- en theeprobleem (29)
Oh jee, de eerste fail al in de tweede week 😲, ja jullie lezen het goed er is nú al een druppel mislukt! Het 2 liter water/thee per dag drinken lukt niet structureel dus helaas dat kost me € 10. Natuurlijk ga ik gewoon door met die goede/gezonde voornemen, maar niet meer als druppel.

Een leuke spaarpot (4)
Niet alleen een fail deze week, ook een afgeronde druppel! Ja, ik heb een spaarpot gevonden. Ik heb alles afgestruind naar een spaarpot in de vorm van een geit 😆 (I'm nuts, I know), je gelooft het niet, die is gewoon niet te vinden! Zo jammer! Toen ik vorige week in de Wereldwinkel snuffelde had ik wel een schaap gezien, dus ja geit, schaap, geit, schaap.... Dan maar een schaap. Als nieuw 'huisdiertje' heeft hij bij thuiskomt kennisgemaakt met Jacco #LOL en hij is goedgekeurd. We noemen haar Rakka, naar Rakka bij Melief. Een schaap wat net als Phali waardeloos werd gevonden door een kinderboerderij.... Het schaap waar Myrthe en ik voor hebben besloten te druppelen en willen adopteren van de opbrengst.




Mijn eerste zwerfboek (51)

Zwerfboekendagen, nooit van gehoord.... leerde het fenomeen kennen bij de Facebookgroep Geefmaand November (love those ladies). Zwerfboekendag is de dag dat mensen hun gelezen boeken een tweede leven kunnen geven. Iedere eerste dertiende van het kwartaal is het zover, dus vandaag 13 januari, maar ook 13 april, 13 juli en 13 oktober. Ik las ooit 'Blijf bij mij' van Josie Lloyd en Emlyn Rees, het is echt al heel lang geleden, maar heb het toen met plezier gelezen (wel een echte chicklit). Ik heb het ingepakt, kaartje erbij gedaan en nog een laag cadeaufolie eromheen tegen de regen en de sneeuw. Maar ja waar ga ik in het dorp hier een boek droppen zonder dat iemand me ziet. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze achter me aanhollen 'heee je vergeet wat!' of denken dat ik gek ben (jaja ik weet het 😉). Het werd het park, we liepen met z'n drietjes en Jacco een rondje en ik zocht samen met Myrthe een leuke boom uit waar ik het boek mooi kon neerzetten. Best geinig, op naar de volgende!

Tussenstand/prognose € 349,65
Startbedrag € 17,50
Eigen donaties geslaagde druppels € 255
Eigen donaties mislukte druppels € 10
Donaties door anderen € 65,65
Statiegeld € 1,50

Het was een leuke tweede week, mensen vragen zich af hoe ik al die druppels kan onthouden, dat zal liggen aan mijn autistische trekjes 😂. Mensen vragen zich af waarom ik dit allemaal doe, nou los van dat ik van uitdagingen hou wat voorbeeldjes. Mijn ouders helpen met het sparen van plastic doppen, mijn zusje kijkt uit naar knuffels, een vriendin spaart doppen én zaadjes, Myrthe is razend enthousiast en ik heb al aardig wat donaties. Ik word hier zo blij van, met elke druppel een stapje dichterbij het helpen naar een mooie toekomst van dieren die het zo goed kunnen gebruiken, die het recht hebben op een liefdevol bestaan net als jij en ik. Ik zeg spread the word, spread some happiness 😊.

Voor nu/straks, mooie dromen en geniet van het weekend.
x Martine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten