zondag 22 januari 2017

Een creatieve en groene derde week!

Walnotenkaarsjes in de maak (14)
Donderdag 2 februari is het Maria Lichtmis en staan er weer pannenkoeken op het menu. Om dit jaar niet wéér de walnotenkaarsjes te vergeten hebben we die vast gemaakt. Het was nog best een klusje. Samen met Rutger zorgde ik voor mooie halve walnotendoppen en samen met Myrthe at ik de inhoud op 😉. Toen ik mezelf afvroeg hoe ik allemaal van die kleine lontjes rechtop in een walnotendop kreeg  kwam Myrthe met het briljante idee om de lontjes uit waxinelichtjes te gebruiken #smartass. Zo gezegd, zo gedaan, een beetje gepriegel maar we hebben best wat mooie kaarsjes gemaakt. Het eindresultaat is te zien ná Maria Lichtmis 😊.

Spijkers, heel veel spijkers (28)
Myrthe maakte een tijdje terug voor mij een spijkerschilderij, een hartje, helemaal zelfgemaakt en bedacht op een stuk afval van de schutting. Té lief en erg goed gelukt. Brought back memories, in een ver verleden, toen ik nog op de hobbyclub zat kwamen dat soort knutsels ook voorbij. Nu wil ik, als druppel, weer een spijkerschilderij maken voor Myrthe, een creatief cadeautje teruggeven. Inmiddels heb ik een mooi patroon gevonden en ik ga voor de 'inverse string art'. Nu op zoek naar mooi hout én mooi draad, I'll keep you posted!

Ook aan de bijen wordt gedacht (20)
Aan de bijen? Ja de bijen! Voor druppel 20 ga ik een guerilla gardening actie doen en zaadbommen gooien. Ik weet dat mensen om me heen zullen denken 'komt ze weer met zo'n debiele actie' 😉 maar ik vind het té leuk en ach zoals sommigen weten 'ik wijk graag af' 😅 Kale stukken grond worden wat vrolijker en ik help de bijen, nice! Ik las er ooit over bij Ageeth, van pluk de dag en ben daar dan ook gelijk het 'recept' gaan zoeken. Al ga ik pas gooien in de lente, een beetje planning en voorbereiding kan bij mij geen kwaad met mijn miljoenen ideeën en acties. Stap 1 is het bestellen van kleimineralen en dat is gelukt, bij Eco-Logisch, Inmiddels ook bezorgd en zoals je ziet, ik ben er blij mee 😆 #greengeek. De komende tijd op zoek naar geschikte bloemenzaden en tuinaarde.

Groene veranderingen! (47)
Nu ben ik al aardig 'groen' maar het kan altijd beter. Ik las een aantal jaar geleden 'Groen, groener, groenst' van Vanessa Farquharson, echt een geweldig leuk boek. Ze beschrijft hierin hoe ze in een jaar tijd (probeert) 365 groene veranderingen door te voeren. Mocht je nieuwsgierig zijn naar hoe ver zij het doortrok check Green Listed. Wie weet trek ik het door naar composteren op het aanrecht met een mooie Bokashi (ja lieve collega's echt 😁) in plaats van Vanessa's wormenbak maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen want ook manlief moet het leuk blijven vinden. Ik ga er in ieder geval geen 365 doorvoeren, maar slechts 5. Van de week heb ik samen met de kleimineralen alvast een mooie Premium Tochtlat gekocht, alle kleine beetjes helpen! 1 down, 4 to go!

Nieuwe donatie!
Naast deze vorderingen ook een nieuwe donatie, maar liefst € 10,00 als ik 12 boeken uitlees dit jaar. Fijn om ook hier een steuntje in de rug te hebben, want ben nog niet heel ver in mijn eerste boek, hoe inspirerend het ook is. Maar goed als ik hem deze maand uit lees dan ben ik mooi op koers toch.

Tussenstand € 360,15
Startbedrag € 17,50
Eigen donaties geslaagde druppels € 255,00
Eigen donaties mislukte druppels € 10,00
Donaties door anderen € 75,65
Statiegeld € 2,00

Het was op alle vlakken een drukke week, fijn dat het dan toch tussendoor lukt om bezig te zijn voor Phali en Rakka, met de steun van thuis. De druppels zorgen voor quality time, een erg mooie bijkomstigheid.

Fijne zondagavond allemaal
x Martine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten