zaterdag 28 januari 2017

Vegetarisch genieten en de Tony van januari in week 4!

Festa vegetariana (26) e cioccolato (19)
In de laatste volle week van januari kon ik mooi op één avond met twee druppels aan de gang! Vandaag kwamen lieve vrienden op bezoek en dat werd tijd want dat was al weer veel te lang geleden. Op zo'n moment besef je eigenlijk pas hoe zonde het is om het steeds vooruit te schuiven onder de noemer 'druk'. Deze keer een vegetarisch menu, al ben ik zelf vegetariër, Rutger en Myrthe zijn dat niet dus een volledig vegetarisch menu is niet vanzelfsprekend bij ons thuis. Ik had ervoor gekozen om Italiaans te koken, toch wel één van mijn favoriete keukens. Toch gekozen voor een vrij 'saai' menu maar er eten kleine kinderen mee 😉

Spaghetti aglio olio e peperoncino
-
Risotto met oesterzwammen en balsamico uien
-
Tiramisini











Was leuk om weer eens voor anderen te koken en het heeft goed gesmaakt, de spaghetti alleen iets té al dente...... Toch mis ik dan nog wel mijn wijntje erbij, maar dat went vanzelf (hoop ik), heb ook zonder erg genoten. Ik had een lekkere crodino, dat was sowieso al een favoriet Italiaans aperitiefje (naast Aperol Spritz, ja dat is toch echt nóg lekkerder 😉).

Dat was de vegetarische diner druppel, maar ik zei al ik ging met 2 druppels aan de gang. Elke maand iemand verrassen met een reep Tony Chocolonely. Kees doet onwijs veel goed werk voor Cocktail en is daarmee de eerste die een reep krijgt, een leuke roze Tony in de smaak 'wit, framboos, knettersuiker'. Weet jij iemand die ik in februari een reep kan geven? Let me know!

Weet jij een leuke druppel voor mij? (18)
Er zijn al een paar ideeën voorbij gekomen, de een meer haalbaar dan de ander. Zo vroeg iemand me om de natte haren selfie er weer bij te zetten. Best grappig dat zo'n druppel iemand bij bleef, een druppel die afgelopen jaar viel onder de fails 😐. Met nat haar, zelfs met haar wat niet geföhnd is ga ik echt de deur niet uit, in het zwembad probeer ik zelfs mijn haar droog te houden, dus tsja het is absoluut een uitdagende. Andere ideeën die genoemd werden waren een week lang niks aan Jonathan doen (uhhhh 😲), een maand lang veganistisch koken/eten en een jaar lang (gebruikte) postzegels verzamelen. Zitten leuke ideetjes tussen, maar weet jij nog een leuke voor mij? Ik heb graag wat te kiezen #lol.


Weer een donatie erbij!
Wat bleek, ik had vorige week gewoon over een donatie heen gekeken! Mirjam is zo lief om € 5,00 te sponsoren wanneer ik een kerstpakket stuur naar Phali en Norma (druppel 42). Ook die staat erbij, zo lief! Door het steunen van deze druppel werd ik getriggerd, ik wilde alvast starten met dat kerstpakket eigenlijk, maar ja het is januari, doe normaal!! Ik zet nu langzaam wat spulletjes op een lokale ruilhoek, spullen waar ik vanaf wil, en ruil het voor dierenspulletjes.

Tussenstand € 365,65
Startbedrag € 17,50
Eigen donaties geslaagde druppels € 255,00
Eigen donaties mislukte druppels € 10,00
Donaties door anderen € 80,65
Statiegeld € 2,50

De week is voorbij gevlogen, ziek geweest en niet heel veel gewerkt aan de druppels, maar persoonlijk veel stappen gezet. Op naar een productieve(re) vijfde week!

Fijne avond/zondag
x Martine




Geen opmerkingen:

Een reactie posten