vrijdag 3 februari 2017

One down, eleven to go!

Vijf weken bezig, de eerste maand zit erop en ja best wel een beetje trots op mezelf 😊, maar ook enorm blij met alle lieve support om mij heen. De spaarpot wordt elke week een klein beetje voller net als de potten met doppen en zaadjes en ook de zak met knuffels groeit. Elke dag schrijf ik wat in mijn gratitude journal wat me nog eens extra doet beseffen hoe goed ik het heb en dat het goed is, maar vooral fijn voelt, om iets voor anderen (Phali en Rakka in dit geval) te doen.

Gisteren was het Maria Lichtmis (14) we hebben weer pannenkoeken gegeten en zit keer waren we niet de zelfgemaakte walnoten kaarsjes vergeten. Ik liet ze drijven in mijn favoriete schaal van Kunstige Klei van Tante Teun. Ik vind echt 95% van wat ze maakt mooi, maar het pluk de dag servies, daar word ik erg blij van (net als van die té leuke hangers die ze maakt). Met het eten van de pannenkoeken en het branden van de kaarsjes is druppel 14 officieel geslaagd, leuk!

Scandinavisch trompet spelen (40) Huh wat? Ja scandinavisch.... Ik wil dit jaar 'Mitt hjerte alltid vanker' spelen op de trompet. Het is een (vind ik) prachtig scandinavisch kerstlied, voor wie wil horen wat ik bedoel check YouTube 😊. Maar ja, hoe bewijs ik dat ik dit gespeeld heb/het kan spelen en dat mijn druppel geslaagd is.... Daar moet ik even over nadenken want nee, een filmpje is geen optie #LOL.

Komende week weer wat extra stappen proberen te maken met het voltooien van druppels. Bijvoorbeeld cadeautjes van de WereldWinkel weggeven of iets lekkers bakken voor Masjiach of het collectebureau. De eerste voorbereidingen voor één van de collectes die ik ga organiseren zijn ook al gezet. Moet ook gaan bedenken welke van de gegeven opties voor de extra druppel (23) ik ga kiezen. Een maand lang veganistisch koken/eten lijkt me erg leuk maar dat is teveel van het goede, al 2x de Vegan Challenge niet volbracht. Vanavond at ik overigens vegan, een broodje pulled veggie met chilisaus, rode ui en avocado en damn dat is echt verslavend lekker!! en ziet er al minstens zo yummy uit kijk maar 😋 Maar ja, dat een maand lang eten 😉

Tussenstand/prognose € 367,15
Startbedrag € 17,50
Eigen donaties geslaagde druppels € 255,00
Eigen donaties mislukte druppels € 10,00
Donaties door anderen € 80,65
Statiegeld € 4,00

Voor nu ga ik lekker genieten van het weekend, van mijn gezin, quality time, leuke familiebezoekjes en zingen.

Spread the word of happiness
x Martine







Geen opmerkingen:

Een reactie posten