zaterdag 11 februari 2017

Groen, fairtrade en druk voor de Anjeractie

Ja hoor ook in deze week weer een druppel (twee zelfs) geslaagd!! Er zijn 2 wereldse cadeautjes weggegeven 😀 en daarmee is druppel 31 (4x een cadeautje uit de WereldWinkel cadeau doen) voltooid! We hadden vorig weekend 2 familiebezoekjes waar we geen gewoon boeket, maar een theeboeket cadeau gegeven hebben. Het ene boeketje bevatte heerlijke thee van Simon Lévelt met allemaal blokjes nougat. Het andere boeketje geen nougat en naast thee wat zakjes koffie en lekker chocolade. Ik vind het té leuk en ik weet nu al dat het dit jaar echt niet blijft bij 4 cadeautjes van de WereldWinkel!

Gestart met de voorbereidingen van de Anjeractie (10) Dit jaar is de Anjeractie van 14 t/m 20 mei en voor het eerst ga ik hier de trekkende rol in nemen. Inmiddels zijn alle verenigingen in Zeist aangeschreven en bruist mijn hoofd al van de ideetjes om ook de opbrengst van de leukste, tofste en gezelligste muziekvereniging van Nederland, Drumfanfare Jonathan uit Zeist, enorm te laten stijgen. Nu wil ik een oproepje doen aan iedereen die dit leest, wil jij ook helpen om Jonathan een monsteropbrengst te bezorgen (en mij erg erg erg blij te maken 😉) klik dan op wordt collectant en zet bij het invullen achter je naam het woordje druppels 😀. Je ontvangt dan eeuwige dank, na de collecteweek krijg je van mij wat leuks én maak je kans op de Tony Chocolonely van mei! Elke collectant, beter gezegd elke euro telt!

Lekker groen doen (47) Ik was nog niet verder gekomen dan de eerste van vijf, een tochtlat dus heb ik afgelopen week de versnelling ingetrapt! Hier een foto van alle groene spulletjes die ik deze week gekocht heb, ja zoals je ziet dit is de tweede druppel deze week die geslaagd is #yeeeee. Ik zal kort
even alles doorlopen:

Ecover
Ik gebruikte af en toe al schoonmaakmiddelen van Ecover, maar soms kan ik ook enorm blij worden van schoonmaken met Glorix bleek met eucalyptusgeur (ja echt, ikke....). Ik ben nu voor de vloer definitief overgestapt op de vloerzeep met lijnolie (die ruikt echt zo gigageweldig lekker) en daarnaast vast in de keukenkast de allesreiniger citroen.

Hairwonder
Ik koop shampoo altijd bij Salon Emma, zij verkopen de Keune So Pure Color Care lijn en die producten zijn groen, niet getest op dieren maar hebben wel die heerlijke kapperskwaliteit. Want eerlijk is eerlijk ik heb nog geen bio/vega shampoo gevonden waar mijn haar blij mee is. Ook de So Pure haarverf bedekt op een fijne manier mijn grijze haren. Nu is er op het gebied van haarstyling weinig soeps als je groen wil, Hairwonder is 'the best I can get' op dit vlak. Wel echte 'lak' en stevige mousse, maar volledig dierproefvrij 😀.

We Love The Planet
Dat schattige kleine blikje is de crème deodorant van We Love The Planet. Het is een crème op basis van kokosolie en het was even wennen, ik ben begonnen met de original orange en nu helemaal om. Ik heb nu de Forever Fresh gekocht, hij ruikt fris naar citrus met een vleugje kruiden, ik hou ervan!

Douce Nature
Erg leuk zo'n crème deodorant, 's morgens op je frisgewassen oksels maar ja niet halverwege de dag om door je zweet heen te zalven 😉. Dus voor in de tas een flesje deo van Douce Nature, ook deze zonder aluminium, synthetische kleurstoffen, PEG, EDTA en parabenen en natuurlijk niet getest op dieren met eveneens een lekker citrus geurtje.

Botanique
Een lekker frisse handzeep met een sinaasappelgeurtje (jup, citrus fan 😊) van Botanique. Fijn zeepje voor in de keuken, door de sinaasappelolie kan ik tig keer wassen zonder droge handen te krijgen #ergfijn. Wederom lekker groen!

Living Nature
Op het merk Living Nature kwam ik via Naoki, een site waar ik altijd check of mijn verzorgingsproducten wel dierproefvrij zijn. Living Nature is een merk wat 100% natuurlijk is, niet op dieren test en alles gewoon lekker eco friendly doet. Naoki had de review over de rich day cream, ik ga lekker smeren met de Nourishing Day Cream,

Biologische paté
Ja ook Jacco moet 'er aan geloven' #lol. Ik zal het gelijk even helder maken, nee Jacco eet niet vegetarisch, Jacco is een Beagle en dus een jachthond. Hij heeft een tijd, op dierenarts advies en dus niet omdat ik zelf een vlaag van verstandsverbijstering had, vegetarische brokken gehad. Dit waren hypoallergene sojabrokken omdat meneertje allergisch is voor veel brokken. Toen hij echter de hondendrollenstofzuiger op het uitlaatveld werd #nasty is hij teruggegaan op vlees/brokken. Vanaf nu het natvoer wat hij enkel krijgt in zijn speeltje, lekker biologisch. Nu die van de AH, maar de kuipjes wellnesspaté van Yarrah zijn besteld.

Met Jacco z'n paté als hekkensluiter zijn er inmiddels 10!! groene veranderingen doorgevoerd en is druppel 47, het doorvoeren van 5 groene veranderingen ruim geslaagd! Maar geloof mij, dat kunnen er maar zo 20 (of meer) worden, gewoon omdat ik dat leuk vind 😀

Tussenstand/prognose € 367,65
Startbedrag € 17,50
Eigen donaties geslaagde druppels € 255,00
Eigen donaties mislukte druppels € 10,00
Donaties door anderen € 80,65
Statiegeld € 4,50

Dat was het wel weer voor deze week. Ik zie dat het ook al best laat is, vanavond naar het Volley Feest Bal geweest hier in de sporthal. Een leuk sportief evenement voor het goede doel, dit keer ging de opbrengst naar Dorcas. Een team van Masjiach, het koor waar ik zing, deed mee dus Myrthe en ik zijn even gezellig langs gegaan om ze aan te moedigen, mooie mensen,

Nou ook aan alle andere mooie mensen, slaap lekker en een fijne zondag.
See you next week
💋














Geen opmerkingen:

Een reactie posten