maandag 27 maart 2017

Moestuintjes en hulp bij een nieuwe druppel gezocht!

Moestuintjes? JA!!!! Moestuintjes 😀 Vanaf vandaag (tot en met zondag 16 april) kan het weer, sparen voor moestuintjes bij de Albert Heijn! Ik kan de moestuintjes voor maar liefst 2! druppels gebruiken. Voor druppel 17, stuur zaden naar Zaden voor Voedsel kan ik de groentezaden gebruiken en voor druppel 20, de guerilla gardening actie, kan ik de bloemenzaden gebruiken en nu ik erover nadenk, die kruiden kan ik best verwerken in de vegetarische barsnack druppel 36) of in de vegetarische diners (druppel 26). Help jij mij ook in het volbrengen van 4! druppels? Je maakt me echt heel blij met zoveel mogelijk moestuintjes. Maarrrr je mag me voor Zaden voor Voedsel ook gewoon zelf gedroogde paprikazaadjes, zaadjes van Spaanse pepertjes, pompoenen, meloen etc. geven. De enige zaadjes die ik niet kan gebruiken zijn die van de appel, avocado, citroen, groene paprika, peer en sinaasappel. Alle andere bloemenzaadjes zijn ook van harte welkom voor de guerilla gardening actie.

Dan heb ik ook echt nog hulp nodig voor 'laat anderen een druppel verzinnen en kies er eentje uit' (druppel 18). Sinds de start zijn de volgende ideetjes aangedragen:
  • Maak een natte haren selfie
  • Eet/kook een maand veganistisch
  • Verzamel een jaar lang gebruikte postzegels
  • Doe een week niks aan Jonathan
Ik moet zeggen momenteel neig ik naar veganistisch eten, al is een maand wel gelijk heftig. Ik heb eerder 'meegedaan' aan de vegan challenge en die hield ik niet vol. Het is echt nog wel een hele omschakeling van vega naar vegan. Hoe hard vegans ook roepen dat die veganistische kaas of een soja latte macchiato lekker is, uhhhhh NIET in mijn wereld en eieren lijken werkelijk overal in te zitten. Dat neemt niet weg dat ik er steeds meer van overtuigd raak dat ik o.a. geen zuivel meer wil gebruiken. Ik word nog naar als ik terugdenk aan een uitje met Myrthe's klas naar een boerderij. Het was een ochtend en die nacht was er een kalfje geboren. Aan de ene kant van de schuur gilde moeder koe het uit, trok aan de kettingen waaraan ze vast zat, de oergeluiden die ze uitsloeg hoor ik weer als ik m'n ogen sluit..... Aan de andere kant van de schuur zat het kleintje in een hokje.... Naast hem, idem in kleine hokjes, nog twee kalfjes die ietsje ouder waren. Ik hoor nog de andere moeders bij de kalfjes kijken en liefkozend zeggen 'ahhh wat lief' en het enige wat ik wilde is maken dat ik daar weg kwam. Ik ben naar buiten gegaan om de tranen die al opwelden te stoppen. 

Om me heen snappen de meesten al niet dat ik vegetarisch leef, maar veganistisch vinden ze helemaal Roomser dan de Paus... Soms is die 'kritiek' weleens vervelend, hoe zou dat gaan als ik vegan ben/word... Ja daar moet ik me natuurlijk helemaal niks van aantrekken, maar juist in zo'n transitie, die al 'lastig' genoeg is, zou een beetje steun wel fijn zijn. Ik verwacht niet dat mensen me begrijpen, maar is het zo moeilijk om mijn keuzes gewoon te respecteren? Is het zo moeilijk om je eigen mening in te slikken? Ik vraag niemand om mijn keuzes over te nemen.

Nou een heel epistel over het idee veganistisch te eten, maar er waren nog andere ideetjes en er is ook nog steeds ruimte voor andere ideeën 😀. Volgende week ga ik kiezen wat druppel 18 word, heb jij een idee?! Post het in de reacties of onder mijn post op Facebook.

Voor nu slaap lekker 
💋


1 opmerking:

  1. Wat mij betreft hoeft het geen maand te zijn hoor. 2 weken is bijvoorbeeld ook al heel mooi. En het gaat om de ervaring, lukt het een keer niet, dan is dat maar zo. Vind ik ten minste!

    BeantwoordenVerwijderen